Românii, familiarizați cu criptomonedele

Data: 14/09/2018 | Autor: .

Românii, familiarizați cu criptomonedele criptomonede Românii, familiarizați cu criptomonedele 627x0

97% din totalul respondenţilor români au spus că sunt fie familiarizaţi (58%), fie au auzit (39%) despre conceptul de criptomonede, în timp ce 9% din total, reprezentând unul din zece români, deţin o monedă digitală, spune studiul realizat pentru Luno, o platformă globală care se ocupă cu tranzacţionarea de criptomonede. Potrivit Fantastic Global Team, una dintre cele mai populare monede digitale din România este OneCoin, deținută de peste 30.000 de români, care o folosesc pentru a efectua tranzacții pe platforma de ecommerce DealShaker.

Două treimi dintre respondenţii familiarizaţi cu criptomonedele, dar care nu deţin în prezent una, respectiv 33% din totalul respondenţilor, au declarat că sunt interesaţi să cumpere criptomonede în viitor.

Potrivit studiului, cei care cumpără monede digitale spun că sunt o investiţie (68%) sau un instrument de plată online (23%).

Un număr mai mic de respondenţi folosesc criptomonedele pentru a transfera bani familiei sau prietenilor (7%).

În plus, 63% dintre respondenţi admit că le-ar plăcea să plătească cu monede digitale în magazine, dacă ar fi disponibilă o astfel de opţiune. Jumătate dintre români, care ştiu ce sunt criptomonedele, le consideră o investiţie profitabilă, în timp ce un sfert dintre ei admit că sunt dificil de folosit. Securitatea criptomonedelor reprezintă un aspect important pentru români. 31% dintre respondenţi consideră că monedele digitale reprezintă o investiţie sigură, 27% au ales alte variante de răspuns, în timp ce 43% au îndoieli cu privire la ce să răspundă.

Cum pot criptomonedele câştiga încrederea românilor? Potrivit respondenţilor, ar trebui abordate următoarele aspecte: reducerea riscului de pierdere a banilor prin prevenirea atacurilor hackerilor (45%), existenţa unui furnizor de încredere (35%), o volatilitate scăzută a valorii criptomonedelor (34%) şi o poziţie clară a guvernului şi a instituţiilor financiare privind legalitatea acestora (21%).

Lipsa informării este un alt factor care îi împiedică pe români să cumpere criptomonede. 38% dintre cei care ştiu ce sunt acestea spun că ştiu suficient pentru a le comercializa în siguranţă, 21% au optat pentru alte variante de răspuns, în timp ce 40% nu sunt siguri de răspuns. Respondenţii se educă de obicei cu privire valutele digitale în social media (56%), în presa şi portalurile specializate (38%). Familia şi prietenii sunt, de asemenea, o sursă populară de informaţii despre acest subiect (34%), în timp ce 23% au menţionat campaniile sociale.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.